Tantárgyak


Alapozás Keretek Kereskedelem Marketing Humán tőke Külföldi előadó

Tantárgy:

Online stratégiák szivárványa. ... avagy honnan és merre induljunk el?

Vaszily Miklós

A kellő mértékben kidolgozott és rugalmasan alkalmazkodó vállalati stratégia olyan egy üzleti vállalkozás számára, mint az a beton alap, amelyre ház épül: alapvetően megmutatja és egyben behatárolja a lehetőségeinket. Ezért már az elején döntést kell hozni arról, hogy milyen alapot teremtünk és arra miből és hogyan építkezünk tovább. Vaszily Miklós a stratégiai alapelvek bemutatása mellett nemzetközi és hazai online stratégiákat elemez annak érdekében, hogy a hallgatók is kellő alapot teremthessenek a továbbiakhoz.



Amikor az ötletből valóság válik ... avagy békából királylány.

Valner Szabolcs

A sok internetes vállalkozásból kevés sikeres vállalat nő ki. Ezek közül még kevesebb az, amely komoly értéket fog teremteni. Hogyan indítsunk el egy ilyen vállalkozást? Mik azok a sikertényezők, amik valószínűszínűsítik a sikert? Mi az, amit el lehet, és mi az amit el kell tanulni másoktól? Ezt Valner Szabolcs fogja a hallgatókkal közösen, esettanulmányokon keresztül elemezni.



Autópályán vagy autóúton? ...avagy mit mutat az infrastruktúra értéklánc?

Dr. Charaf Hassan

Miután kellő mértékben megismertük az internet információközlő funkcióját, a következő feladat az internet, mint információközlő infrastruktúra jellemzőinek megértése. Dr. Hassan Charaf segítségével a hallgatók esettanulmányokon keresztül, intenzív csoportmunka során tanulják neg, hogy milyen infrastruktúrákra tervezhetik és hogyan valósíthatják meg leghatékonyabban üzleti terveiket.



Az eladó vagy a fogyasztó zsebében? ... avagy a mobil technológiák világa.

Fekete László

Az infrastruktúra folyamatos fejlődése az információ fogyasztásának mind újabb formáit nyitja meg a fogyasztók számára. Ahány ember annyi szokás elv alapján egy üzleti vállalkozás számára az egyik legnagyobb kihívás az, hogyan tud egyszerre testreszabott lenni, ugyanakkor a lehető legtöbb fogyasztót elérni. Fekete László arra mutat példákat, hogyan lehet sikeres üzleti modelleket létrehozni és üzemeltetni mobil információfogyasztási környezetben.



Melyik pályán érdemes játszani? ... avagy az internetes teremfoci, kispálya és nagypálya.

Kis Gergely

Kevés olyan termék vagy szolgáltatás van, amit ne lehetne online hirdetni vagy eladni. A kereskedhető termékek körét a fogyasztói igények határozzák meg, az értékesítés módját viszont a kereskedő. Az internetes teremfociból is lehet hírnevet szerezni, de a cél a nagypálya.



Ami ma érték az holnap már nem biztos

Kis Gergely

Az információs termékek piacán a világ legdrágább termékeivel kereskedünk. Egy üzleti cél elérése érdekében tudnunk kell, hogy kikkel lehet, szükséges vagy éppen kényszerű együttműködnünk, és ez meghatározza, hogyan kell versenybe szállnunk a fogyasztók kegyeiért. Az információval való gazdálkodás mindenek felett.



Tartalomipar ... avagy hol vagyunk az értékláncban?

Kis Gergely

Az interneten található információ annak céljától függően nemcsak a legkülönbözőbb tartalmi formákban jelenik meg, de számos alternatívát is tartogat az üzleti vállalkozások és a fogyasztók számára. Azt, hogy ezek közül mit, hogyan és mikor érdemes választani, azt megtudhatjuk a Dr. György Péterrel folyatatott közös munka során.